سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه که برای تهوع مفید است:

آب سیب  یا آب به- ریختن هل در غذاها - مجاورت و بوییدن هل و زنجبیل ...و شربت زنجبیل به این صورت که یک قاشق چایخوری از زنجبیل را با 6 الی 7 برابر شکر مخلوط کنید و سپس از این مخلوط یک قاشق چایخوری بردارید با مقداری آب حل کنید و بنوشید این شربت سبب رفع تهوع میشود .اثر مفید دیگری که دارد این است که اگر بعد از غذا خورده شود (در صورتی که معده ای دارید که نضج خوبی ندارد و غذا را به خوبی هضم نمیکند )باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش و هضم بهتر غذایتان نیز میشود البته در این مورد(مشکل گوارشی) مربای به (مخلوط به با عسل و دارچین و زنجبیل و هل و گلاب و عرق انیسون ) نیز بسیار موثر است.....






تاریخ : دوشنبه 92/6/18 | 9:4 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()

علائم مزاجهای مختلف:
1.لمس گرمی وسردی پوست در لمس نشانه گرمی وسردی مزاج است.نرمی پوست نشانه رطوبت مزاج وزبری وسختی پوست نشانه خشکی مزاج است البته این ها به شرطی صحیح است که لمس کننده معتدل باشد یا در قیاس با پوست معتدل راجع به مزاج لمس شونده قضاوت کند.
2. چاقی ولاغری: لاغری نشانه خشکی وچاقی نشانه رطوبت است. درشتی اندام وگوشت فراوان در افراد گرم وتر دیده می شودو چربی در بدن نشانه سردی وتری است لذا لاغرها گرم وخشک یا سرد وخشک هستند.
3.مو : زیادی مو,رشد سریع ورنگ سیاه ان دلیل بر گرمی مزاج است.کمی مو ورنگ روشن ان دلیل بر سردی,مجعدبودن نشانه خشکی وموی صاف نشانه رطوبت است.
4.رنگ بدن: سفیدی رنگ پوست بدن دلیل بر سردی مزاج وسرخی وگندم گونی ان دلیل بر گرمی مزاج است. زردی نشانه گرمی,رنگ بادنجانی(تیره بی روح وغیر درخشان)دلیل بر سردی وخشکی,رنگ گچی وسربی نیز دلیل بر سردی مزاج است.

 

وضعیت اعضاء بدن:فراخی سینه,عروق برجسته,,ونبض قوی ودرشتی مفاصل نشانه حرارت است وخلاف ابن ها نشانه سردی است.
تاثیر گرفتن از سردی وگرمی,تری وخشکی: افراد گرم مزاج تحمل گرما را ندارند ودر هوای خنک راحت ترند.هم چنین غذاهای گرم مثل ادویه با انها سازگاری ندارد.
ممکن است با خوردن کمی دارچین خارش بگیرند یا باخوردن چند تا خرما جوش بزنند برعکس سرد مزاجان به غذاهای وهوای گرم بیشتر علاقه دارند مایل به شیرینی و گریزان ازترشی وسردی ها بوده وبا خوردن ترشی ها ممکن است هنگام خواب اب از دهانشان خارج شود.
7.افعال:افراد سرد مزاج در شروع یک کار مشکل دارندوبه اصطلاح دیر گرم می شوند.اما گرم مزاجان کارها را به سرعت شروع می کنند. گرمی مزاج گاه باعث شتاب زدگی و عجول بودن می گردد واین افراد ممکن است ثبات رای نداشته باشند خشمگین شدن هم از علامات گرمی مزاج است اما سرد مزاجان برعکس افرادی ارام وصبور هستند.
فضولات دفع شده:موادی که به صورت عرق,ادرار,مدفوع و….از انسان دفع می شود می تواند نماینگر حرارت وبرودت مزاج باشد این مواد در صورتی که پر رنگ ودارای بوی تند باشند نشانه حرارت مزاج ودر صورتی که کم رنگ وبی بو باشند نشانه سردی مزاج هستند.
9.خوابوبیداری:زیادی خواب نشانه سردی ورطوبت است کم خوابی معمولا ناشی از گرمی وخشکی مزاج است.
10.وضع روحی ـ عصبی:قوت,سرعتوکثرت افعال مربوط به روح واعصاب ونشانه گرمی است مثلا گرم مزاجان پر حرف هستند وبا سرعت بیشتری صحبت می کنند در حالی که سرد مزاجان خیلی اهسته,ارام وشمرده صحبت می کنند وکم حرف ترند قدرت یاد گیری وحافظه در گرمی مزاج بهتر دیده می شود. رطوبت باعث انعطاف پذیری می شود.سردی مایه ترس وگرمی مایه شجاعت است...........

اکنون خصوصیات مزاجهای مختلف را بررسی می کنیم:
مزاج گرم وخشک
الف ـخصوصیات جسمی:این افرادلاغر اندام هستند رنگ چهره وسفیدی چشم انها به زردی می زند.پوستی گرم وخشک دارند.گرمایی هستند تحمل فصل تابستان را ندارند عطش زیاد ودهانی خشک دارند.بهترین فصل برای ایشان فصل زمستان است. کم خواب هستند. تمایل به خوردن ترشی ها مثل لواشک وسرکه وهم چنین غذاهای سرد مثل خیار وکاهو دارند وبه خوردن خوراکی های شیرین کمتر تمایل نشان می دهند

ب ـ خصوصیات روانی:زود عصبانی شده وزود هم ارام می شوند. افرادی پر جنب وجوش,پر انرژی,باهوش وپرحرف هستند

نکته:اگر همسر شماصفراوی مزاج است در فصل تابستان مخصوصا هنگامی که یک غذای گرم هم خورده باشد ممکن است وقتی به خانه بر می گردد به شدت عصبانی باشد,مراقب باشید تا به شعله اتش او دامن نزنید.بهترین کار این است که با یک لیوان شربت خنک یا یک بشقاب هندوانه وبا کلماتی محبت امیز از او استقبال کنید. این کار شما مانند ابی است که بر اتش می ریزند,اتش صفرا که فرو نشست می توانید مسائل خود را مطرح کنید.اگرهم گاهی بحث به مشاجره کشیده شد,باز همین روال را طی کنید چرا که فرد صفراوی زود ارام شده ومعمولا از عصبانیت خود پشیمان می گردد..........

مزاج گرم وتر

الف ـخصوصیات جسمی:این افراد درشت اندام بوده,دارای پوستی سرخ وسفید وموهای پرپشت هستند. نبض پر وقوی دارند.خواب خوبی دارند گرچه تحمل بی خوابی هم برایشان راحت است. این افراد نه تحمل گرمای زیاد را دارند نه تحمل سرمای زیاد را دارند,ولی در کل تحمل سرمابرایشان راخت تر است.علاقه به شیرنی وترشی دارند وتقریبا همه نوع غذا را می خورند.پوست بدن ایشان گرم ومرطوب ونرم است.

ب ـخصوصیات روانی: انسان هایی شجاع وجسور بوده,معمولا پیشرو ورهبر گروه می باشند.بطور معمول انسان های ارامی هستند ولی سعی کنید از ظرفیت ان ها سوء استفاده نکنید چرا که هنگام عصبانیت ممکن است رفتارهای مخاطره امیز داشته باشند.......................

مزاج سرد وتر
الف ـ خصوصیات جسمی: این افراد چاق وپرجربی هستند. پوست سفید وموهای کم پشت دارند تشنه نمی شوند ودهان مرطوبی دارند خواب زیادی دارند. تمایل به مصرف گرمی ها مثل شیرینی وادویه دارند وتمایل به خوردن سردی ها از جمله ترشی از خود نشان نمی دهند فصلزمستان فصل بدی برایشان می باشد.

خصوصیات روانی: این افراد کم انرژی وکند هستند. معمولا صبور وارام هستند وکمتر عصبانی می شوند.

مزاج سرد وخشک

خصوصیات جسمی:این افراد اندامی لاغر دارند خواب این افراد کم بوده وبینی خشکی دارند به شیرینی وگرمی ها نسبت به سردی ها تمایل بیشتری دارند. بیشتر تمایل به هوای گرم دارند ودر فصل بهار راحت ترند فصل پاییز برایشان فصل نا مطلوبی است.
ب ـخصوصیات روانی: سوداوی مزاجان افرادی دقیق,منظم,دوراندیش و محاسبه گر هستند.

انچه تا کنون صحبت شد عبارت است از مزاج سرشتی یعنی مزاجی که از طریق ارث از پدر ومادر به فرد منتقل می شود. هر فردی وقتی متولد می شود دارای مزاج سرشتی است وهمین مزاج برای او یک حالت طبیعی است بنابراین اگر کسی مزاج گرم وخشک,گرم وتر,سرد وخشک,سرد وتر دارد به این معنی نیست که دچار بیماری ناشی از صفرا,سودا,بلغم,یا دم است ان چیزی که باعث بیماری است غلبه خلط دم,صفرا,بلغم یا دم است .






تاریخ : دوشنبه 92/6/18 | 8:40 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()
<      1   2      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • داتیس چت