سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ین گیاه از درمان مشکلات ساده فرا‌تر می‌رود و مهم‌ترین خاصیت آن درمان زخم و سرطان معده است.

گیاه دارویی شیرین‌بیان در بیشتر نقاط ایران می‌روید و بیشتر از عصاره ریشه آن استفاده دارویی می‌کنند.

ریشه شیرین‌بیان به طور خیلی عمیق در زمین فرو می‌رود. پوسته ریشه این گیاه قهوه‌ای سیر و سیاه است و مغز ریشه زردرنگ بوده و طعم آن بسته به انواع مختلف تغییر می‌کند.

در اروپا و آمریکا جدیدا کشف شده است. این گیاه که سال‌هاست در طب سنتی برای امراض معده به کار می‌رفته، درمان‌کننده زخم‌معده و سرطان معده است و برای این منظور شربت شیرین‌بیان را تهیه کرده و هر روز به مقدار یک قاشق غذاخوری قبل از غذا به مریض می‌دهند و اگر این عمل را تا چهار ماه تکرار کنید، شخص معالجه خواهد شد.

شیرین‌بیان به صورت قطعات کوچک به قطر 5‌/‌0 سانتی‌م‌تر و طول 5‌/‌1 سانتی‌م‌تر به فروش می‌رسد و شیرینی خاص و نه‌چندان دلپذیری دارد.

این گیاه برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردن آن از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و برای نرم‌کردن سینه موثر است.

گیاه شیرین‌بیان ملین است و برای برطرف‌کردن زخم و التهاب دهان، ریشه شیرین‌بیان را باید مکید تا برطرف شود. این درمان برای سالمندانی که با دندان مصنوعی خود مشکل دارند، مفید است.

این گیاه ورم معده را برطرف می‌کند، تنگی نفس را تسکین می‌دهد و برای درمان سوء‌هاضمه و از بین بردن نفخ شکم مفید است.

این گیاه چشم شما را نیز تقویت کرده و رفع سردرد می‌کند و برای این منظور 2 گرم ریشه شیرین‌بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید سپس آن را در آب خیس کرده و هر روز بخورید.

مصرف شیرین‌بیان قبل از غذا لاغر کننده است.

برای درست‌کردن شیرین‌بیان باید مقدار 50 گرم ریشه شیرین‌بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در یک لیتر آبجوش بریزید و بگذارید مدت 10? دقیقه دم بکشد و برای درست‌کردن جوشانده شیرین‌بیان باید مقدار 50 گرم ریشه شیرین‌بیان بدون پوست آسیاب کرده و در 100 گرم آب ریخته و آنقدر بجوشانید که دوسوم آن باقی بماند.

برای ساخت شربت شیرین‌بیان باید ریشه بدون پوست این گیاه را آسیاب و با آب مخلوط کنید و آنقدر بجوشانید تا غلیظ شود.

فراموش نکنید استفاده زیاد از شیرین‌بیان برای طحال مضر است و اگر می‌خواهید از شیرین‌بیان برای برطرف‌کردن بیماری و برای مدت طولانی استفاده کنید، بهتر است آن را با کتیرا بخورید. برای جلوگیری از تداخلات دارویی با پزشک خود مشورت کنید.
منبع: روزنامه جام جم






تاریخ : یکشنبه 93/4/22 | 9:15 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • داتیس چت