سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

خواص جلبک ها

 

 

استفــاده از جلبــک‌ها و آب دریـــا، در درمان‌های طبیعی، ویتامین‌ها و موادمعدنی مورد نیازپوست را در حد مطلوب به پوست می‌رساند. این ویتامین‌ها به پوست درخشش خاصی می‌بخشد. جلبک‌ها حاوی آنزیم‌های ضدپیری بوده و باعث تقویت و تازگی پوست خواهد شد.

 علاوه بر این جلبک از بروز زخم جلوگیری کرده و در درمان برخی از انواع سرطان نقش دارد.

سطح کلسترول را کاهش داده و فرآیند کاهش وزن را سرعت می‌بخشد. از این‌رو قرار دادن آن دربرنامه غذایی کاهش وزن، انتخاب مناسبی خواهد بود.

جلبک پس از هضم، ریشه موها را تغذیه کرده و با باز کردن روزنه‌های کف سر، و آزاد کردن اکسیداسیون‌های رخ داده، سلامت موها را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، جلبک، هورمون‌ها را تنظیم کرده و سرعت سوخت و ساز بدن را ارتقا می‌دهد.

این گیاه دریایی اثر چشمگیری بر عملکرد تیروئید داشته و فشار خون را تثبیت می‌کند. سطح کلسترول را کاهش داده و حرکات روده‌ای را بهبود می‌بخشد.

احتمال ابتلا به سرطان نیز در بین کسانی که بطور منظم از جلبک استفاده می‌کنند، بسیار پائین است.

جلبک همچنین حاوی مقدار زیادی آمینواسید بوده و دارای خواص آنتی‌باکتریال است که به پاک کردن آرایش و عرق از بدن کمک کرده و در جلوگیری از بروز آکنه تأثیرگذار است. علاوه بر این رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تأمین کرده و پوست را کشیده و سفت می‌کند.

جلبک‌ها از منابع غنی موادمعدنی به حساب می‌آیند زیرا ماده معدنی موجود در آب دریا را درخود جای داده‌اند.

علاوه بر این، این گیاهان حاوی منیزیم، آهن، سدیم، کلسیم و ویتامین‌هایی چون A، ب یک، ث، ای و کا هستند. از آنجایی که جلبک‌ها به راحتی شکسته می‌شوند، جذب آنها در بدن نیز

به‌راحتی صورت می‌گیرد.

این گیاه همچنین حاوی انواع مختلف پروتئین و کربوهیدرات بوده و منبع غنی ید است.

به حفظ تعادل PH بدن کمک کرده و ذخیره چربی و میزان کالری آن پائین است. مصرف آن از بروزبیماری‌های قلبی و نواقص مادرزادی جلوگیری کرده و علائم یائسگی را تخفیف می‌دهد. علاوه بر اینکه بدن را از وجود فلزات سنگین تصفیه می‌کند.

 

لازم به ذکره که نوشیدنی این جلبک دریایی در داروخونه های گیاهی موجوده !!!






تاریخ : جمعه 93/7/18 | 10:8 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • داتیس چت