سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پژوهشگران علوم تغذیه در دانشگاه تگزاس ترکیبی را در انگور شناسایی کرده*اند که خواص ضد سرطانی و آثار مفید دیگری برای بدن دارد. این متخصصان درآزمایشات جدید خود دریافتند که این ترکیب موسوم به «رسویراترول» می*تواند تاثیر سودمند نوعی هورمون چربی را در بدن افزایش دهد. این هورمون که موسوم به «آدیپونکتین» است، از سلولهایی تولید می*شود که چربی را می*سازند و ذخیره می*کنند. هورمون آدیپونکتین آثار سودمندی روی مشکلات پزشکی ناشی از چاقی دارد. به گفته پژوهشگران، هم آدیپونکتین و هم رسویراترول، هر دو نقش ضد چاقی، ضد مقاومت انسولینی و ضد پیری دارند. این یافته اطلاعات مهمی*را در زمینه تولید داروها و روش*های درمانی جدید برای بهبود مشکلات چاقی، دیابت و سالمندی ارایه می*کند. جزئیات این بررسی*ها در مجله «شیمی*بیولوژی» منتشر شده است. درخت انگور با نام علمی*Vitis vinifera از خانواده انگورسانان Vitaceae است. در این خانواده حدود 11 جنس و بیش از 600 گونه وجود دارد.
انگور اثر مهمی در مبارزه علیه سرطاندارد. به بهبود علائم آرتریت کمک می*کند. به رفع بیماری*های کلیوی و مجاری ادرار کمک می*کند. می*تواند سبب درمان پرفشاری گردد. به استناد طب چینی، انگور دارای نمک*هایی است که خون را تصفیه نموده و غدد و اندام*ها را پاکسازی می*کند. پزشکان چینی برای پاکسازی بدن توصیه به درمان ده روزه با انگور می*کنند که در آن فقط انگور و آب آن مصرف می*گردد. آنها همچنین معتقدند که انگور به بدن انرژی بخشیده و استخوان*ها را محکم می*کند و مفاصل را تقویت می*نماید. در کشورهای غربی انگور جهت درمان روماتیسم و آرتریت و همچنین احتباس مایعات (ادم) و دفع ادرار دردناک تجویز می*گردد. برای مشکلات ادراری درازمدت، حدود 200 گرم انگور در روز و در مشکلات بسیار حاد، روزانه 400 گرم انگور توصیه می*شود. آب انگور اثرات مطلوبی بر مشکلات کبدی از قبیل هپاتیت و یرقان دارد.

سرطان:

انگور حاوی مواد مغذی گیاهی است به نام الاژیک اسید که تحت شرایط آزمایشگاهی برخی مواد ایجادکننده سرطان را قبل از آنکه وارد عمل شده و سبب موتاسیون ژن*ها شوند، خنثی می*کند. الاژیک اسید قادر به مبارزه علیه مواد سرطان زایی است که در اثر آلودگی*های محیطی، گوشت*های نمک سوده و کبابی و یا مصرف سیگار ایجاد می*شوند.
آرتریت روماتوئید:
انگور که سرشار از انواع آنتی اکسیدان*ها می*باشد، نقش مهمی*در درمان آرتریت ایفا می*کند. این مواد قادر به متوقف نمودن عملکرد آنزیم*های خاصی است که می*توانند ماد تشکیل دهنده غضروف و استخوان را تخریب نمایند.

فشارخون بالا:

انگور سرشار از پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می*کند. در یک تحقیق، مصرف 5/2 تا 9/3 گرم در روز از پتاسیم سبب کاهش فشارخون در یک گروه مرد مورد مطالعه دچار پرفشاری گشته است. این طور تخمین زده شده است که دریافت منظم روزانه 3/2 تا 1/3 گرم پتاسیم می*تواند سبب 25 درصد کاهش در مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا گردد.

مشکلات روحی و عصبی:

کمبود پتاسیم می*تواند منجر به پریشانی ذهنی و افسردگی گردد. سالمندان که مقدار کمتری میوه و سبزیجات مصرف می*کنند، به طور خاص در خطر هستند. مصرف انگور یک راه حل ساده و مناسب جهت افزایش دریافت پتاسیم در این گروه سنی است.

لاغری و چاقی:

انگور، هم لاغرکننده است و هم چاق کننده، به این ترتیب که اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل کنید لاغرکننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است.

چربی خون:

غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضدعفونی کننده بدن هم هست. همچنین اگر با سالاد میل شود، برای لاغر کردن سودمند است

روزه انگور

روزه انگور از هزاران سال پیش، در میان اقوام کشاورز زمین متداول بوده و در طب سینوی به تبرید انگور موسوم است. در این روزه آهنگ شروع و به اتمام رساندن آن، باید دقیق و درست طبق برنامه باشد، تا نتیجه مطلوب به دست آید.

میتونید برای روزه انگور موارد ذیل رو انجام بدین :

صبح ناشتا یک یا دو لیوان آب انگور خنک بنوشد بعد از گذشت نیم ساعت دانه های انگور را با پوست و هسته آن بخورید و می تواند از انواع انگورها استفاده کنید.

تعیین اوقات: رژیم انگور را باید مثلاً از ساعت 8 صبح شروع کرد و هر دوساعت یکبار انگور خورد تا ساعت 8 شب
معمولا در اکثر سبکهای انگوردرمانی و طب سنتی به منظور سم زدایی 10 روز را برای روزه پیشنهاد میکنند. اما یکی از دوستان روزه 30 روزه انگور هم داشتند.

عوارض: دل به هم خوردگی ، لاغری ، ضعف ، بی میلی به انگور (که علت آن وجود سموم در بدن است)

از روزه انگور به منظور درمان بیماری ها استفاده می شود . بیماریهای ذیل از جمله بیماری هایی است که می توان با روش انگور درمانی معالجه نمود :
انواع سر درد- سرطان- درد مفصل کمر درد - ترشی معده - کولیت - کم خونی - روماتیسم - بیماری های کلیوی - دیابت - نقرس- یبوست مزمن- اسهال- تصلب شراین - آسم - ناراحتی های کبدی - فشار خون - پوکی استخوان - ناراحتی های گوارشی- بیماری های حنجره- بیماریهای پوستی- سل- جزام - هموروئید- سنگ کلیه - سوزش مجاری ادراری- مشکلات جنسی و نازایی- خستگی و بی حالی - پایین آوردن کلسترول خون - آلرژی و حساسیت






تاریخ : یکشنبه 93/7/20 | 2:58 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • داتیس چت