سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص درمانی عرق بوقناق
عرق بوقناق از نظر طبیعت در طب سنتی، گرم و خشک است و عده‌ای نیز آن را سرد گفته‌اند. مصرف آن خشک‌کننده‌ی رطوبت‌ها و ضدسم است. عرق بوقناق تأثیر مستقیم بر فعالیت‌های آنزیمی کبد داشته و برای پاکسازی کبد از سموم و باز کردن مجاری کبدی مفید است؛ بر غدد فوق‌کلیه اثر مفید و مؤثر داشته و در همکاری با کبد برای افزایش ترشح انسولین و فعال کردن لوزالمعده (پانکراس)، کاهش قند خون و درمان دیابت اثر شگفت‌آوری دارد.
عرق بوقناق بسیار مقوّی و موثّر است به همین دلیل حتماً باید با قند و کمی عسل میل شود. چنان‌که نوشته‌اند، 52 خاصیّت دارد که مهم‌ترین آن‌ها به طور خلاصه عبارتند از:
- برای درمان کاهش پلاکت بسیار موثّر بوده و گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد و از این طریق در درمان کم‌خونی، تنگی نفس و آسم و نیز کاهش سکته‌های مغزی و قلبی مؤثر است.
- عروق پوستی را باز کرده و پوست را شفاف می‌سازد.
- جوش صورت را به علت فعال کردن کبد و تصفیه‌ی خون از بین می‌برد.
- برای نفخ معده و روده بسیار موثّر است.
- برای دستگاه گوارش، درمان کولیت و فعّال کردن کبد و تولید صفرا و ریختن آن در اثنی‌عشر (دوازدهه) و تجزیه و تحلیل بردن چربی‌ها (تری‌گلیسیریدها و کلسترول) بسیار خوب و موثّر عمل کرده است. افرادی که ناراحتی معده و کولیت دارند، قبل از غذا یک استکان و بعد از غذا نیز نصف استکان میل نمایند.
- غدد فوق‌کلیه را فعال کرده، ترشح آدرنالین را تنظیم می‌کند و استرس و عصبانیت و اضطراب را از بین می‌برد.
- یبوست را از میان برده و به رود‌ه‌ها نرمی می‌دهد.
- بسیار مدر است.
- جهت درمان ورم و سنگ کلیه و مثانه از آن می‌توان استفاده کرد.
- خوردن آن باعث قطع ترشح شیر در مادران شیرده می‌گردد.
- از همه جالب‌تر نقش آن در افزایش ترشح انسولین، فعال کردن لوزالمعده، کاهش قند خون و در نتیجه درمان دیابت است؛ به همین جهت در افراد غیر دیابتی باید حتماً با کمی عسل طبیعی میل شود چون به شدت قند خون را کاهش می‌دهد. بیماران قندی می‌توانند هر 4 ساعت یک استکان عرق بوقناق را میل کنند و اثرات معجزه‌آسای آن در درمان تدریجی دیابت را تجربه نمایند.

کشف خواص عرق بوقناق در درمان دیابت

اثرات فارماکولوژیک و درمانی این گیاه که در عصاره و عرق آن متمرکز است، توسط دکتر محمد دریایی (متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی) و شادروان استاد بدریال (پژوهشگر طب سنتی) در سال 1375 پس از یک سلسله تحقیقات و آزمایش‌های بالینی بر روی بیماران دیابتی کشف گردید. در خلال این بررسی‌ها مشخص شد برخلاف روش‌های درمانی طب نوین که فقط بر کاهش سطح قند خون تکیه دارد، عرق بوقناق و عرق زول بر فعال کردن و پاکسازی کبد و غدد فوق‌کلیه اثر داشته و موجب تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده می‌گردد. در طی 17 سال بررسی و پژوهش‌های بالینی، اثر قطعی این دارو بر درمان دیابت مشخص شد و به عطاری‌های معتبر و همکاران پزشک فعال در زمینه‌ی طب سنتی و طب مکمل توصیه گردید تا عرق بوقناق را برای بیماران دیابتی مورد استفاده قرار دهند که نتایج درخشان آن امروزه فراگیر شده است.

تذکر: برخی افراد تولیدکننده‌ی عرقیات، از ترکیبی سه‌گانه شامل عرق برگ گردو، گزنه و شنبلیله برای مبتلایان به دیابت استفاده می‌کنند که این ترکیب برای افراد گرم‌مزاج چندان مطلوب و مناسب نیست زیرا موجب گرمی و حرارت طبع کبد و غلظت ادرار و در نتیجه فشار بر کلیه‌ها می‌شود؛ اما عرق بوقناق و زول به عنوان یک عرق مرکب‌القوی، طبیعتی معتدل دارد که مفیدتر و مؤثرتر می‌باشد. در تجویز گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی، توجه دقیق به سبک زندگی و رژیم غذایی و مزاج افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است (برای اطلاعات بیشتر به کتاب دیابت در طب ایرانی تألیف دکتر محمد دریایی مراجعه نمایید).

سوابق پژوهشی و آمار درمان موفق
در ابتدا عرق گیاه بوقناق گرفته شد و به صورت تصادفی بر روی مبتلایان به چند بیماری لاعلاج و صعب‌العلاج که از درمان‌های طب نوین و طب سنتی نتیجه نگرفته بودند آزمایش گردید. پس از مدتی مشخص شد که عرق بوقناق در مبتلایان به دیابت اثر مثبت شگفت‌آوری دارد و ادامه‌ی تحقیقات بر روی دیابت متمرکز شد. یک مرکز معتبر پخش گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی به نام «گیاهان دارویی دینی» به صورت اختصاصی به معرفی و عرضه‌ی این داروی جدید پرداخت و از طریق مشاوره‌ی تلفنی و حضوری، بیماران را با خواص جدید کشف‌شده برای این گیاه آشنا کرد. با توجه به این که گیاه بوقناق و زول برای عموم ناشناخته بود، جلب اعتماد مردم و راضی کردن بیماران برای مصرف این داروی جدید کار دشواری بود؛ ولی با مشخص شدن اثرات مثبت آن، به مرور مورد اقبال قرار گرفت.
در یک طرح پژوهشی به مدت سه سال، بیش از 500 نفر بیمار دیابتی از مناطق مختلف کشور با عرق بوقناق تحت درمان قرار گرفتند که در تمام موارد نتیجه‌ی درمان مثبت بود و بیماری دیابت در این افراد تحت کنترل قرار گرفت. دوره‌ی درمان چهار ماه بود و افراد پس از دوره‌ی چهارماهه از نظر برگشت بیماری و عوارض جانبی احتمالی دارو تحت نظر قرار گرفتند که در هیچ موردی عوارض جانبی و برگشت بیماری مشاهده نشد. پزشکانی که در این طرح همکاری داشتند عبارتند از آقایان دکتر عزیزخانی (تهران)، دکتر نواب‌زاده (بیرجند)، دکتر رمضانی (همدان)، دکتر رضایی (بهبهان)، دکتر فلاح (آمل)، دکتر عسگرفران (یزد)، دکتر غفاری (کرج)، دکتر قنبرزاده (اردبیل) و دکتر اکبری (تهران) که با توجه به آمار بیماران، به صورت وسیع از این دارو استفاده کرده و نتایج بسیار خوبی گرفتند؛ به طوری که از طریق مصاحبه‌های تلویزیونی اعلام کردند بیماری دیابت با عرق بوقناق قابل درمان است.
بیمارانی که در این طرح تحت درمان قرار گرفتند، رژیم غذایی صحیح از نظر طب سنتی ایرانی را رعایت کرده و تنش‌های عصبی را با مصرف دمنوش‌های گیاهی کنترل کردند. همچنین مصرف داروهای شیمیایی را به طور کامل قطع کرده، دوره‌ی درمان را کامل نموده و دستور مصرف دارو را به صورت دقیق دنبال کردند. همه‌ی افراد از نظر جسمی در شرایط مطلوب هستند و کسانی که انسولین تزریق می‌کردند دیگر نیازی به این کار ندارند. این درمان بر روی کودکان خیلی بهتر نتیجه داده است. آمار و سوابق درمان و شماره‌ی تلفن بیماران درمان‌شده در این طرح پژوهشی، در دفتر «ماهنامه‌ی غذای سالم» موجود است.






تاریخ : دوشنبه 94/2/7 | 4:24 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • داتیس چت