سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای درمان میگرن غذاهایتان را با سیاهدانه بخورید...........






تاریخ : دوشنبه 93/4/23 | 11:40 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()

درمان سرطان با آب انگور (داستان دکتر سبکی)

کمتر کسی در ایران شاید آقای دکتر بسکی را نشناسد مردی که با وجود داشتن مدرک تخصص در جراحی زنان و زایمان ، طب مدرن و زندگی ماشینی را رها کرد و به جنگل پناه برد . داستان زندگی دکتر سبکی در حد چند جلد کتاب است ، چون ایشان را از نزدیک می شناسم و ارتباط علمی داریم بقول خود آقای دکتر، اگر بعنوان یک نمونة عملی در طب سنتی مورد تحقق و پژوهش قرار گیرند به خیلی از بیماران کمک خواهند کرد ، آقای دکتر سبکی در شهرستان گنبد کاووس زندگی می‌کردند و از جراحان زنان و زایمان سرشناس بودند بدلیل زندگی ماشینی به بیمارهای سرطان معده – پروستاتیت سنگ کلیه – فشار خون و کاتاراکت مبتلا شده بودند، برای ایشان از یکی از پروفسورهای برجستة گوارشی در اروپا وقت می‌گیرند تا جهت درمان سرطان معده ویزیت بشوند. آقای دکتر در بین راه سفر به اروپا ، به توصیة شخصی آب انگور میل می‌کنند، با اولین لیوان متوجه می‌شوند معدة ایشان کمی بهتر شد و مشکلات کمتر می‌شود ، همین اتفاق باعث می‌شود که دکتر سبکی تصمیم بگیرد از سفر برگردد با وجود اسرار دوستان که از چند ماه قبل وقت گرفته بودند تا پزشک اروپائی ایشان را ویزیت کند، دکتر بسکی از این کار منصرف شده و بدون ویزیت به ایران برمی‌گردند ، ادامة استفاده از آب انگور باعث بهبودی کامل ایشان شده و بطور معجزه آسائی سرطان معده درمان می‌شود ، این موضوع و مطالب دیگری که اتفاق می‌افتد باعث می‌شود که آقای دکتر به جنگل گلستان رفته و در آنجا زندگی کند.زندگی در جنگل و استفاده از اکسیژن طبیعی آنقدر در روحیة ایشان مؤثر می‌شود که هر روز نسبت به روز قبل احساس سلامتی و شادابی می‌کنند و با دقت در جنگل ، رفته رفته با مطالعه و استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی تمام بیماریهای ایشان درمان می‌شود . آقای دکتر می‌فرمایند که یک روز پیرمردی را دیدم که یک گیاهی را با دستانش گلوله کرده و می‌خورد، گفتم : آقا این چیست که شما میل می‌کنید؟ پیرمردگفت: این علف گزنه است ما خانوادگی از زمانیکه این علف را می‌خوریم کلیه‌هایمان سالم می‌ماند آقای دکتر هم از همان روز خوردن گزنه را شروع می‌کنند و با خوردن گزنه مشکلات کلیه و پروستات ایشان درمان می‌شود،  بهرحال در حال حاضر ایشان با وجود بیش از75سال سن هیچگونه مشکل ندارند و با استفاده از طبیعت زندگی خود را نجات دادند
میشه به این نتیجه رسید برای ریشه کن کردن سرطان رژیم انگور به همراه شیرین بیان و سیاهدانه با عسل میتواند مکمل بسیار خوبی برای درمان سرطان معده باشد ..






تاریخ : دوشنبه 93/4/23 | 11:35 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()

روغن شتر مرغ اصل بهترین درمان برای درد و گرفتگی عضلات است که تنها به مدت3 الی 5 دقیقه درد را تسکین میدهد....






تاریخ : یکشنبه 93/4/22 | 9:22 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()

ین گیاه از درمان مشکلات ساده فرا‌تر می‌رود و مهم‌ترین خاصیت آن درمان زخم و سرطان معده است.

گیاه دارویی شیرین‌بیان در بیشتر نقاط ایران می‌روید و بیشتر از عصاره ریشه آن استفاده دارویی می‌کنند.

ریشه شیرین‌بیان به طور خیلی عمیق در زمین فرو می‌رود. پوسته ریشه این گیاه قهوه‌ای سیر و سیاه است و مغز ریشه زردرنگ بوده و طعم آن بسته به انواع مختلف تغییر می‌کند.

در اروپا و آمریکا جدیدا کشف شده است. این گیاه که سال‌هاست در طب سنتی برای امراض معده به کار می‌رفته، درمان‌کننده زخم‌معده و سرطان معده است و برای این منظور شربت شیرین‌بیان را تهیه کرده و هر روز به مقدار یک قاشق غذاخوری قبل از غذا به مریض می‌دهند و اگر این عمل را تا چهار ماه تکرار کنید، شخص معالجه خواهد شد.

شیرین‌بیان به صورت قطعات کوچک به قطر 5‌/‌0 سانتی‌م‌تر و طول 5‌/‌1 سانتی‌م‌تر به فروش می‌رسد و شیرینی خاص و نه‌چندان دلپذیری دارد.

این گیاه برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردن آن از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و برای نرم‌کردن سینه موثر است.

گیاه شیرین‌بیان ملین است و برای برطرف‌کردن زخم و التهاب دهان، ریشه شیرین‌بیان را باید مکید تا برطرف شود. این درمان برای سالمندانی که با دندان مصنوعی خود مشکل دارند، مفید است.

این گیاه ورم معده را برطرف می‌کند، تنگی نفس را تسکین می‌دهد و برای درمان سوء‌هاضمه و از بین بردن نفخ شکم مفید است.

این گیاه چشم شما را نیز تقویت کرده و رفع سردرد می‌کند و برای این منظور 2 گرم ریشه شیرین‌بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید سپس آن را در آب خیس کرده و هر روز بخورید.

مصرف شیرین‌بیان قبل از غذا لاغر کننده است.

برای درست‌کردن شیرین‌بیان باید مقدار 50 گرم ریشه شیرین‌بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در یک لیتر آبجوش بریزید و بگذارید مدت 10? دقیقه دم بکشد و برای درست‌کردن جوشانده شیرین‌بیان باید مقدار 50 گرم ریشه شیرین‌بیان بدون پوست آسیاب کرده و در 100 گرم آب ریخته و آنقدر بجوشانید که دوسوم آن باقی بماند.

برای ساخت شربت شیرین‌بیان باید ریشه بدون پوست این گیاه را آسیاب و با آب مخلوط کنید و آنقدر بجوشانید تا غلیظ شود.

فراموش نکنید استفاده زیاد از شیرین‌بیان برای طحال مضر است و اگر می‌خواهید از شیرین‌بیان برای برطرف‌کردن بیماری و برای مدت طولانی استفاده کنید، بهتر است آن را با کتیرا بخورید. برای جلوگیری از تداخلات دارویی با پزشک خود مشورت کنید.
منبع: روزنامه جام جم






تاریخ : یکشنبه 93/4/22 | 9:15 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()

 

بیماریهای ناشی از غلبه بلغم
مو: افزایش بلغم در مو بصورت سفید شدن مو تظاهر می¬کند .
پوست : یک نوع بلغم بشکل لزج می¬باشد مانند سفیده تخم¬مرغ که اگر در پوست رسوب کرد به آن برس (Vetiligo) گفته می¬شود .
اگر بلغم در پوست از یک حد بیشتر شد (معمولاً در اندام انتهایی دست و پا ایجاد می¬شود ایجاد قسمتهای بلغمی (شبیه کیست¬های چربی) می¬کند و اگر بلغم بیشتر متبلور  یافت و سفد شد، شکل استخوان به خود می¬گیرد مانند آب که یخ می¬زند . مانند خار پاشنه پا که تبلور بلغم سفت شده است که درمان، آن داروهای بلغم زداست که یکی از بهترین داروها اسفند می باشد که گرم و خشک می باشد و بلغم زدا و سودا زدای قوی می باشد.
مفاصل: مفاصل برای کارکرد خود نیاز به بلغم دارند. آب بین مفاصل و مایع لزج بین آنها بلغم است که باعث نرم و بهتر کار کردن مفاصل می شود. اگر بلغم از حد طبیعی خود بیشتر شد ورم می کند و اگر این بلغم در اندام تحتانی و در زانو ایجاد شود باعث ایجاد آرتریت می شود در معاینه پوست زانو سرد می باشد و متورم است و گاهی در زانو آب جمع می شود که بعضی از پزشکان این آب را می کشند و تخلیه می کنند. ولی بعد از مدتی مجددا در زانو آب جمع می شود این آب همان بلغم است که در زانو افتاده و ایجاد درد و ورم می کند این بیماران با مصرف غذاهای سرد مزاج و یا با مصرف ترشیجات دردشان تشدید پیدا کرده و با مصرف غذاهای گرم مزاج بهتر می شوند در هوای سرد یا تماس با آب سرد، یا محیط های مرطوب مانند نشستن در چمن یا محلهای خیس و مرطوب دردشان افزایش پیدا کرده و با گرم کردن پا درد بهبود پیدا می کند.
در x-ray این افراد فاصله بین مفاصل ایجاد شده.
اگر بلغم بیشتر شده و در تمام مفاصل دست، پا، کتف منتشر شد تبدیل به روماتیسم می شود.
گفتیم که بلغم محلی برای ذخیره شدن ندارد و در تمام بدن در جریان است اگر این بلغم بیش از اندازه باشد در تمام بدن منتشر می گردد و تمام بدن درد می گیرد اگر در کسی بلغم بیشتر شد درد مهاجر ایجاد می کند چون بلغم در بدن می چرخد و هر جا ساکن شد همانجا درد می کند بنابراین انتشار این نوع بلغم در هر قسمت از بدن درد همان قسمت را بوجود می آورد چه در مفصل و چه در عضلات. این بیماران مراجعات متعدد و مکرر به پزشکان مختلف دارند و انواع و اقسام آزمایشات، Scanها و x-ray دارند که تمامی آنها خوب است و تمام پزشکانی که به آنها مراجعه کرده¬اند می¬گویند شما سالم هستید و بیماری ندارید ولی بیمار همچنان از درد رنج می برد و داروهایی که به آنها داده می شود مسکن بوده و درد را بطور موقت تسکین داده و چون درمان اساسی انجام نشده درد دوباره برگشت پیدا می کند. و در نهایت به این بیماران گفته می شود که درد شما عصبی است و مربوط به اعصابتان می شود و یکسری داروهای اعصاب تجویز می شود که مصرف این داروها دچار ضعف و بی حالی شده و درد نیز درمان پیدا نمی کند و حتی چون بعضی از داروهای اعصاب و روان طبع سرد دارند مانند آمی تریپتیلین درد و
بی حالی را در این افراد تشدید می کند.
در درمان این افراد باید بلغم ناسالم را که بوجود آمده دفع کرد که با انجام حجامت بلغم موضع دفع شده، همچنین باید از مصرف غذاهای سرد مزاج خودداری نمایند و باید از داروها و غذاهای گرم و خشک استفاده نمایند و باید از داروهایی استفاده نمایند که بلغم را نضج داده و پخته و از محلی که رسوب کرده خارج نمایند (مانند خلط سینه که بعد از عفونتها و درمان این عفونت پخته شده و نضج پیدا می کند و از محل کنده شده و بصورت خلط در می آید و توسط سرفه از بدن دفع می شود) بعد از تضج پیدا کردن خلط باید توسط مسهل از بدن دفع گردد.
همچنین باید با مصرف خوراکیهای گرم بلغم را آب کرده و از بدن خارج شود البته مصرف غذاهای گرم مزاج باید به ملایمت باشد. و بدن باید به آهستگی گرم شود.
استفاده از روغن های گرم در این افراد بسیار موثر است و باعث دفع و آب شدن بلغم موجود در مفاصل می شود.
به این افراد باید توصیه استفاده از لباس مناسب، زیرانداز مناسب و محیط زندگی مناسب نمود مثلا کسی که در زیرزمین نمناک زندگی می کند یا در خانه ای زندگی می کند که در و دیوار آن از گچ بوده یا در محیط مرطوب کار
می کند مانند کارگران شهرداری که در فضای سبز کار می کنند محیط خود را اصلاح نموده و از وسایل و تجهیزاتی استفاده کنند که مانع رسیدن رطوبت و سرما به بدن آنها بشود.
حمام های گرم و مرطوب برای سیاتیک و در مفاصل زیانبخش هستند زیرا اخلاط را ذوب کرده و در منافذ و مسامات بدن گسترش می دهند ولی استحمام در آب های گرم معدنی مفید است. بنابراین این افراد باید از زیاد استحمام کردن خودداری نمایند و در حمام زیاد نمانند و بعد از شستشوی بدن وقتی می خواهند از حمام خارج شوند کف تا مچ پا را در زیر آب سرد بگیرند تا بلغم سرد شده و بداخل منافذ و مفاصل رسوب نکند (البته نباید بعد از استفاده از حمام گرم یا بعد از استفاده از سونا یکدفعه وارد آب سرد شد و یا کل بدن را یکدفعه سرد کرد . چون بلغمی که بر اثر گرما رقیق شده و آب گرم دیده یکدفعه سفت و خشک شده و در نقاط مختلف بدن رسوب کرده و ایجاد بیماری می نماید بلکه باید سرما تدریجی به بدن داده شود که بهترین حالت آن گرفتن کف پا زیر آب سرد است تا گرمای اضافی بدن تدریجا گرفته شده و بلغم یکدفعه سرد نشود تا ایجاد بیماری کنند).
در درمان این افراد باید به مسائل روحی آنها نیز توجه داشت و به آنها توصیه های لازم داده می شود و چون افکار منفی، ناامیدی، غم سرد هستند و باعث تشدید بیماری می شود (به کرات در این بیماران می بینیم که می گویند بعد از اتفاق ناراحت کننده ای که برایشان رخ داده پا یا دستشان شروع به درد کردن گرفته است).
سردردهای بلغمی که بیشتر در پشت سر بوده و معمولا با تهوع و استفراغ همراه هستند با مصرف غذاهای سرد مزاج و در شب بدتر می شود و با بالا رفتن سن نیز بهبود پیدا نمی کند و بدتر می شود.
سینوسها: سینوسها بصورت طبیعی باید رطوبت داشته باشند تا هوایی که تنفس می شود مرطوب گردد و اگر این رطوبت از بین برود باعث خشکی و سوزش ناراحت کننده و آزار دهنده می شود.
اگر رطوبت در سینوسها بیشتر شد ایجاد آب ریزش بینی و افزایش ترشحات بینی می کند و اگر باز هم بیشتر شد ایجاد عدم بویایی و عدم تشخیص بوهای مختلف می شود و با افزایش بلغم سینوزیت بوجود می آید.
اگر بلغم بیشتر شد ایجاد پولیپ بینی می کند و باز اگر بلغم بیشتر شد تبلور پیدا کرده و بصورت استخوان در می آید و انحراف بینی بوجود می آورد.
در درمان این افراد علاوه بر درمان سیستمیک باید از بادکش گرم و همچنین حجامت در محل سینوسها و گونه استفاده کرد همچنین از روغن های گرم در اطراف سینوسها، استفاده از قواه هایی که بلغم را ذوب کند مانند استفاده از قواه بازیل که ترکیب اصلی آن روغن سیاهدانه می باشد. استفاده از بخور که بهترین آن بخور سرکه است و استفاده از بوهای گرم افزایش بلغم در دهان و گلو؛ اگر بلغم در گلو افزایش پیدا کند خرناسه ایجاد می کند که معمولا از 25 سالگی با افزایش بلغم در گلو و نای بوجود می¬آید.
افزایش بلغم در لوزه ها باعث بزرگ و متورم شدن لوزها می شود که این بزرگی بعلت افزایش بلغم در لوزه ها است.
در بلغم بعلت رطوبت بیش از حد رشد عضله زیاد می شود و حجیم می گردد.
اگر بلغم در زبان زیاد شد حجم زبان بیشتر شده سنگینی و کندی زبان بوجود می آید، در طفولیت دیر زبان باز
می کنند که این بعلت افزایش بلغم در زبان است که ممکن است مادر غذاهای سردی مزاج خورده و شیرش سرد شده است بنابراین برای درمان این اطفال باید از غذاهای گرم هم به مادر و هم به طفل استفاده کرد.
وقتی بلغم در دهان زیاد شد آب دهان را نمی توانند جمع کنند و آب ریزش دهان دارند بخصوص اگر غذاهای سرد مزاج مصرف کرده باشند آب ریزش بیشتر می شود.
اگر این بلغم بصورت لزج در عضلات زبان جای گرفت لکنت زبان سرد پدید می آید که در این نوع لکنت زبان روی حروف خاصی نمی توانند تمرکز پیدا کنند وقتی که سردی مزاج بیشتر شد یا غذاهای سرد مزاج مصرف کرده لکنت ایجاد می شود و زمانی که سردی کمتر شده و مزاج زبان معتدل گردید خوب صحبت می کنند.
هر گاه در نای میزان رطوبت بیشتر شد صدا زیر می شود و هر گاه گرمی زیاد شد صدا بم می گردد. در بچه ها و زنان بعلت رطوبت بیشتر صدا زیر است ولی در مردان بعلت گرمی بیشتر صدا کلفت تر می شود.
اندام گوارش: معده برای اینکه بتواند غذا را هضم کند نیاز به گرمی و حرارت دارد.
حال اگر معده سرد شد اول آروغ ایجاد می شود و گاهی ایجاد رفلاکس (ترش کردن) می شود با بیشتر شدن سردی تهوع بوجود می آید که این تهوع بعد از مصرف غذاهای سرد مزاج بیشتر شده. تهوع و استفراغ واکنش طبیعی بدن برای دفع مواد اضافی است (برای دفع بلغم و صفرا این اتفاق می افتد) و این گونه تهوع نباید کنترل شود و کمک کرد تا دفع شود.
اگر سردی و رطوبت بیشتر شد نفخ و گاز پدید می آید بخصوص بعد از مصرف غذاهای سرد مزاج دفع بی اختیار گاز ناشی از سردی معده و روده است و هر چه گاز بیشتر دفع شود سردی بیشتر است (هر چه گرمتر باشد میزان تولید گاز کمتر می باشد).
اگر بلغم در معده زیاد شد ایجاد بوی بد دهان می کند (البته بوی دهان 3علت دارد 1-ریزش ترشحات سینوسها
2- فضای دهان، خرابی دندان و لثه و… 3- اختلال در عملکرد گوارش)
دیر هضم شدن غذا ناشی از افزایش سردی معده است.
مثانه:
وقتی میزان بلغم اضافه شد ظرف نگاه دارنده ادرار شل می¬شود و مثانه توانایی نگه داشتن ادرار را ندارد در نتیجه مکرر ادرار ریزی ادرار بدون اختیار، ادرار شبانگاهی و شب ادراری بوجود می¬آید که نشان دهنده افزایش بلغم است اگر سردی در غده پروستات بیشتر شد باعث ورم می¬شود و  BPH را بوجود می¬آید که با گرمی بلغم لزج ذوب شده و غده لاغر می¬شود حجامت گرم دیسک مثانه مصرف (سیاهدانه و عسل) استفاده از روغن گرم موضعی مانند روغن کنجد، زنجبیل باعث گرم شدن پروستات و در نتیجه کاهش وزن و کوچک شدن آن می¬شود.
در دستگاه تناسلی اگر بلغم افزایش پیدا کرد باعث سردی تناسل می¬شود.
رحم: وقتی سردی افزایش پیدا کرد میزان ریزش دوران پریود زیاد میشود hypermenorrhea ایجاد میشود که نشان دهنده سردی و بلغم رحم است.
هنگامی که رحم سرد باشد استعداد ابتلا به بیمایهای عفونی بیشتر شده و با اندک تغییر آب و هوا، تغییر آب...............................تغییر آب استفاده جهت نظافت مثلاً استفاده از دستشویی در مسافرت¬ها آلودگی پیدا کرده و عفونی می¬شود همچنین رحم سرد ترشح زیاد دارد (رحم گرم آسیب پذیری کمتری دارد)
با افزایش بلغم میل جنسی کاهش پیدا می¬کند و سرد مزاجی جنس بوجود می¬آید. اگر بلغم زیاد شد نطفه یخ می¬زند و ناباروری ایجاد می¬شود (ناباروری ناشی از گرمی بیش از اندازه است که نطفه می¬سوزد یا براثر افزایش بلغم که نطفه یخ می¬زند.
کیستها: غده¬های موجود در بدن هستند وقتی بلغم محیطی بیشتر شد بزرگ می¬شود و ایجاد کیست می¬شود یعنی وقتی رطوبت بیش از اندازه شده چه رطوبت داخلی و چه رطوبتی که از محیط جذب کرده مانند شستشوی زیاد یا در محل مرطوب نشستن و در دوران پریود که این افزایش رطوبت باعث ایجاد کیستهای تخمدان می¬شود به همین علت باید توجه ¬شود که در زمان پریود باید شستشو به حداقل و فقط در حد رفع نیاز انجام گیرد.
درمان کیستهای تخمدان نیز درمانی گرم است. استفاده از حجامت گرم، نشستن روی آجرداغ، استفاده از شیافهای گرم واژینال (همول) مانند شیاف عسل و شستشوی واژینال با عسل آب که 20cc عسل با یک و نیم برابر آب جوشیده و قبل از خواب position V بگیرد و انجام دهند مدت درمان حداقل 7 الی 14 روز بعد از تمام شدن پریود.
استفاده از عرق رازیانه و عسل
در مردان: اگر رطوبت زیاد شد از ریزش بی¬اختیار ادرار شروع شده، کاهش تمایلات جنسی و انزال زودرس و در نهایت ریزش نمود جنسی بی¬اختیار که اوج سردی است بوجود می¬آید. Azosperm نیز در همین مقوله تعریف
می¬شود. برای درمان فقط داروهای گرم و خوراک¬های گرم و روغن¬های گرم کافی نیست بلکه باید از دانه¬ها نیز استفاده کرد. دانه¬ها دارای یک نقطه ریزی در قسمت بالای دانه می¬باشند که رشد گیاه از این محل انجام می¬گیرد و به آن قوه نامیه می¬گویند هر چه با روری را بخواهیم بیشتر بکنیم از این دانه¬ها باید بیشتر استفاده کنیم مثل بادام، کنجد، انجیر ترکیبی از دانه¬های گرم و سرد خوراکی باعث افزایش اسپرم بهبود کیفیت اسپرم و بهبود انزال می¬شود.
بعد از دانه¬ها در درجه دوم اهمیت کپسول¬ها زیاد و اصطلاح طب سنتی بیضه¬ها (که همان تخم¬های مانند تخم مرغ)
می¬باشد که هر چه کپسول کوچکتر باشد ارزشمند¬تر است تخم  گنجشک ارزشمند¬تر است.
سنگ کلیه: سنگ کلیه یا ناشی از سردی کلیه است یا افزایش میزان آهک در غذاهای خورده شده سردی کلیه جدی¬تر است محموعه داروهای دافع سنگ کلیه دارویهای گرم و تیز یا سرد و تیز (شکننده) هستند.
بعضی از چشمه¬های معدنی دارای آب تیز و برنده هستند که در دفع سنگ کلیه بسیار موثر است سرکه بعلت توان برندگی و شکنندگی در تمام سنگها چه کبد، مثانه و کلیه و غیره موثر است
روده: افزایش بلغم باعث ابتدا دفع بلغم می¬شود. هر چه بلغم افزایش پیدا کرد انسداد خشکی دارد و ایجاد یبوست
می¬کند برای درمان اول باید مزاج را گرم کرد و هر گاه مزاج گرم باشد یبوست ایجاد نمی¬شود (گرمای کبد و معده اگر معتدل باشند بیماری پیش می¬آید) با افزایش بلغم: دفع متعفن بوجود می¬آید(بوی بد دهان بوی بد مدفوع) و دفع مواد هضم نشده متبلور و دانه¬های درشت ایجاد می¬شود
در دفع روده بوی ترش متعفن از سردی و بوی تند دفع از گرمی است و هر گاه میزان رطوبت معده و روده زیاد شد زمینه ایجاد انگل پیش می¬آید. افزایش حرارت معده و روده اجازه به تولید انگل نمی¬دهد.
مغز و اعصاب:
مغز از بلغم آفریده شده و باید سرد باشد اگر این سردی بیش از اندازه شد کندی در فهم و کندی در تجزیه و تحلیل پیش می¬آید و اگر بیشتر شد و اگر بلغم بیشتر شد حماقت بوجود می¬آید اطلاعات دارد ولی نمی¬تواند اطلاعات را به هم پیوند دهد و استناج غلط می¬کند. خریت و حماقت نشانه سردی مغز است. وقتی سردی در مغز بیش از اندازه شد و خشک شد فراموشی بر سر ایجاد می شود و بعضی از مطالب ذهن که همیشه در ذهن بوده یک دفعه فراموش می کند مثلا شماره تلفن خانه¬ی فرد یا نام نزدیکترین شخص به فرد را برای مدتی فراموش می کند
به تناسب اینکه کدام قسمت از مغز درگیر شود لب جلو یا عقب فراموشی جدید یا قدیم ایجاد می شود لب جلوی مغز فراموشی جدید به وجود می آورد .
اوج سردی و بلغم در مغز می شود آلزایمر .
پلاک M.S تبلور بلغم است که وقتی بلغم تبلور پیدا کرد و یخ زد به شکل پلاک های M.S خود را نشان می د هد و سپس این سردی به داخل بدن کشیده شود و ایجاد M.S می کند که در طب
سنتی لختی و سستی اندام (رخوه) تعریف می کند
M.S در منا طق سردسیر  شمال اروپا و خانم ها بیشتر است
یک نوع بلغم در مغز ایجاد صرع سرد می کند حمله¬ی سرع از گرمی یا سردی می تواند باشد
صرع سرد: سستی در خواب و خود شخص متوجه تشنج نمی شود نبض کا هش پیدا کرده رنگ چهره سفید می شود .
صرع گرم : چهره و رنگ برافروخته می شود ، چشم قرمز می گردد و حتی لب می ترکد حرکت می کند و پیچش شدید دارد .
در جامعه بیشتر سرع سرد داریم سرع سرد با حجامت تشد ید می شود باید ابتدا بدن را گرم کرد سپس حجامت انجام داد درمان سرع …آرام است و روی بویایی ها گرم باید توجه بیشتری کرد
گاهی سردی معده باعث تشنج و غش کردن می شود
صرع جنسی از سودا است ، وقتی تحریک جنسی صورت گیرد ولی رفع نشود
ترشحات در بدن مانده و دفع نشده و تبلور پیدا می کنند و به صورت سودا مجاری جنسی را مسدود می کنند و ایجاد صرع می¬کنند این نوع کمتر دیده می شود و بیشتر در زنان است
Elephntiasis ناشی از تبلور بلغم در پاها است و در مان از مراقب ذوب بلغم از طریق خوراک و با حمایت مکرر است که بلغم تخلیه شود .
DVT تبلور بلغم و دم است بلغم در رگ رسوب می کند ولی دم حرکت می کند و ممکن است آمبولی دهد .
چشم : هر گاه بلغم در چشم افزایش پیدا کند پراشکی و ریزش از چشم بوجود می آید و اگر بیشتر شد کاهش بینایی و وقتی بلغم در چشم تبلور پیدا کرد تبدیل به آب سفید می شود ( آب مروارید ) میشود .
از داروهای خوب برای چشم سورمه است .
چشم هر چه درشتر بشود بلغم در آن بیشتر است و بلغم در پلکها باعث پف آلودگی ،ورم پلک می شود و باز اگر بیشتر شد پلکها می افتد
گوش: افزایش بلغم در گوش باعث ایجاد صدای گوش (Tinitus ) می شود که این صدا شبیه صدای پنکه است . افزایش رطوبت در گوش ایجاد کری می کند (کری سنین کهنسالی ) .
سنگینی گوش که صداهای دور را خوب نمی شنود وقتی خیلی تبلور پیدا کرد تبدیل به سودا می شود که صدای که بر اثر سودا در گوش و سر  ایجاد می شود صدای سوت است.
درمان Tinitus خوراکهای گرم ،داروهای بلغم زدا و سودا زدا و استفاده از روغن ریحان حداقل 7الی14 شب که هر شب در یک گوش چکانده می شود و 2 الی 3 ساعت بعد گوش را روی کیسه ی آب گرم قرار می دهند تا روغن تخلیه شود .
بوبایی :افزایش رطوبت باعث کاهش بویایی می شود .
عرق: بلغم وقتی در سراسر بدن افزایش پیدا کرد تعریق زیاد می شود و عرق سرد ایجاد می¬شود .
عروق :اگربلغم در عروق عمقی نفوذ پیدا کرد که مرکز آن در قلب است انسداد سرد می شود که موجب سکته ی قلبی
می شود دو نوع سکته داریم سکته ی قلبی سرد و سکته ی قلبی گرم که بیشتر در دموی ها دیده می شود . سکته-های قلبی بیشتر در دموی ها دیده می شود همچنین انسداد بلغمی در هر عضوی ممکن است باعث فلج آن عضو شود . سکته مغزی بیشتر در بلغمی¬ها دیده می¬شود .
بلغم وقتی سرد شود منبسط می شود و حجم بیشتری را می گیرد به این خاطر بدن پف می کند و پشت پلاکها ورم
می¬کند و در عروق وقتی بلغم سرد و منبسط شد فشار خون بالا می رود که در افراد بلغم بیشتر فشار دیاستول بالا
می¬رود . سیستم ایمنی : اگر سطح بلغم بالا رفت سیستم ایمنی ضعیف شده و زود مریض می شوند و مستعد به انواع بیماری ها می شوند همچنین این افراد دچار سر ماخوردگی مکرر می شوند . دفع بلغم منتشر در خون تعریق است که از طریق پیاده روی (راه رفتن بیش از یک ساعت )و حمام و بدست می¬آید .
(راحتی در پر کاری است نه در کم کاری)
ریه :اگر بلغم منتشر در سینه متبلور شد سینه پهلو ایجاد می شود که یکی از راه های درمان آن تعریق است که بوسیله ی پوششها ی گرم و خوراکهای گرم وادار به عرق کردن می کنیم .
ریه سرد و تر است و دارای رطوبت بیماریهای ریه یا سرد و تر است یا سرد و خشک و بیماری گرم ریه کم دیده می شود.
اگر بلغم در ریه افزایش پیدا کرد بافت ریه مملو از خلط سرد می شود و حجم هوا گیری کم می شود که اصطلاحا گفته می شود ریه آب اورده که درمان آن حجامت قاعده و قله ریه و تکرار حجامت گرم فراگیر ریه و استفاده از داروهای تبخیر کننده و گرم کننده ریه مانند پیاز و عسل ، عرق نعناع و عسل . دود برگ زیتون (مانند سیگار کشیده شود ) که گرم کننده آرام و دفع کننده ی اخلاط است .
استفاده از گلاب یا عرق نعناع درقلیان بدون ذغال و کشیدن آن که باعث گرم شدن ریه می شود (گلاب خاصیت
خواب آوری دارد و عرق نعناع خواب را می برد )
البته بیماری های دیگر ریه نیز مانند آسم ، خلط زیاد ریه برونشیت و سرفه های خلطی به علت افزایش بلغم بوده که برای درمان آنها باید از داروهای بلغم زدا استفاده کرد .
Belspalsy رسوب بلغم در این ناحیه و عصب صورتی است که درمان آن حجامت است که تخلیه ی بلغم باعث بهبودی می شود و همچنین استفاده از داروهای بلغم زدا .
روان:اگر سردی در روان افزایش پیدا کرد غم زدگی و افسردگی ایجاد می شود (در شرایط غم زا گلاب و خرما
می دهند و بویایی و خوراکی گرم باید داد )
سردی از این حد که بالاتر رفت تصویر گرایی منفی می دهد و افکار و رفتارها منفی می شود مرحله ی بعد نگرانی و دل شوره بیجا دائما منتظر اتفاقات نا گوار است مثالااگر بچه اش به مدرسه یا دانشگاه رفته مرتب فکر می کند برای او اتفاقی افتاده یا اگر دیر کند افکار منفی به سراغش می آید یا اگر تلفن زنگ بزند فکر می کند می خواهند اتفاق ناگواری را به او اطلاع دهند .
اگر سردی از این حد بالاتر رفت  ایجاد فوبیا و ترس می کند مثل ترس از آسانسور ( فوبیا بلغم لزج در روان است )
اگر بلغم در ریه و روان هر در رسوب می کند احساس می کند کسی رویش افتاده و می خواهد او را خفه کند (بختک)
سردی در روان باعث خیال های منفی می شود تمام شکست های زندگی را به یاد می آورد مانند آب که در سرازیری پاینی می رود بلغم هم وا پس گرایی می دهد و هر چه سردی بیشتر شود شتاب بیشتر شده و واپس گرایی و خیالهای منفی بیشتر می شود . درمان با گرمای خوراکی ، بویایی مالیدن روغن های گرم به سر و گرمی روان می باشد.
تصویر گرایی منفی در بلغم حد بالاتر دارد حتی این افراد در خواب هم تصویرهای منفی می بینند مثلا خواب مرده و رفتارهای منفی آنها را می بینند و پیام¬های منفی از مردگان دریافت می کنند .
هر گاه بلغم در روان رسوب کرد بیمار مات می شود و به یک چیز نگاه می کند و نه واکنش مثبت و نه واکنش منفی از خود نشان می دهد که این حالت اوج سردی بلغم در روان است (اسکیزوفرنی از بلغم و صفرا است )
کل افسردگی ها سردی است و شادابی ها گرمی است سردی موجب دیر تصمیم¬گیری می¬شود وقتی سردی در کل زیاد شد ابداع و خلق و تنوع نیست اعتماد به نفس و حرأت تصمیم¬گیری نیست.
رفتار: بلغمی خودگرا است کارهای خود را در ذهن دارد و هر کاری حتی اگر کار کوچکی برای کس انجام داده باشد در ذهنش است ولی کار دیگران را بسرعت فراموش کند و لطف دیگران را نمی¬بیند ولی کارهای منفی دیگران همیشه جلوی چشمش است. اگر کسی هزار بار کار خوب برای او انجام داده باشد ولی یکبار کار منفی انجام داده باشد فقط آن کار منفی را می¬بیند.
بلغم سرد و سنگینی است اول اندام انتهایی پا و دست، انتهای ریه سرد می¬شود. و در نهایت سر سرد می¬شود از اندام انتهایی سردی به تدریح بالا می¬آید. در زنان در   سنین بالا دردها از پائین به بالا می¬آید.
این اتفاق در افراد صفراوی بیشتر دیده می¬شود چون صفرا سبک است بالا می¬رود و بلغم سنیگین است و پایین
می¬آید و در اندام تحتانی رسوب می¬کند و جسم به گرد رویاها و ذهن نمی¬رسد و توانایی کم است ولی ذهن هنوز گرم است. گاهی پرشور و گاهی سرد و بی حال برای درمان اول بلغم را درمان می¬کنیم حتی اگر گرمی باعث ناراحتی شد درمان را ادامه می¬دهیم:
زمانی به درمان رسیده¬ایم که در لمس احساس گرمی بیشتر کنیم، صبحها از خواب بهتر بلند شوند و رطوبت بدن کمتر شده گرمی در مچ دست و پا و ساق داشته باشیم. اگر گرمی خیلی اذیت کرد … سردی بکار می¬بریم.
در مزاج ترکیبی اخلاط اولویت درمان با سردی است در درمان این بیماران باید گرمی را تدریجی داد و دارو را نمی¬توان قوی¬تر کرد چون عارضه می¬دهد ولی باید روان را گرم کنیم تا درمان ادامه ….
آنمی: بلغم جزئی از خون است که به خون (دم) تبدیل نشده است بنابراین در بیماران بلغمی ما کم خونی مشاهده
می¬کنیم که بعلت غلبه بلغم خون است این افراد با درمان¬های متداول مثل مصرف قرص آهن کم خونی بهتر نشده و دائماً دچار ضعف بدن بیحالی سردی بدن و رنگ پریدگی، نبض ضعیف Hb پائین و می¬باشند در درمان این افراد باید از داروهای بلغم زدا استفاده کرد و شروع به دفع خلط بلغم نمود همچنین باید تبدیل به خون کرد که یکی از بهترین راهها استفاده از حجامت گرم و خشک می¬باشد (بادکش) که بسیار موثر بوده وضعیت بیمار شروع به تغییر کرده ضعف و بی حالی بهتر شده رنگ صورت و بدن از حالت رنگ پریدگی به سمت سرخ شدن می¬رود و بدن شروع به خونسازی می¬کند که حتی این تغییرات را در جلسات اول هم مشاهده می¬کنیم. البته باید در کنار این درمان حتی از داروهای اصلاح بلغم خون نیز استفاده کرد.
اعمال جراحی:
اعمال جراحی متعدد بعلت طبیعت داروی بیهوشی، خونریزی و ضعف .. که بعد از عمل ایجاد می¬شود باعث غلبه بلغم می¬شود و هر چه تعداد عملها بیشتر باشد این غلبه بیشتر دیده می¬شود. بخصوص در خانمها و افراد مسن و افراد ضعیف در خانمها سزارین باعث غلبه بلغم در آنها شده و هر چه تعداد و اعمال جراحی در خانمها بیشتر باشد غلبه بلغم طی سالهای آینده (5 الی 10 ساله) در آنها بیشتر می¬شود بنابراین اصلی¬ترین عارضه سزارین بلغمی¬تر شدن خانمها است که باعث ایجاد مشکلات متعددی مثل فراموشی، چاقی، کم شدن توان بدنی، شعف، افسردگی، دردهای مفاصل، زانو عفونتهای مکرر اداری، رحمی، کیستهای تخمدان وغیره می شود.






تاریخ : یکشنبه 93/4/8 | 3:36 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • داتیس چت